Facebook hirdetések vs. Google hirdetések. Melyik miben jó?
A Facebook Ads és a Google Ads a vezető pay-per-click (PPC) hirdetési platformok, bár ezek nagyon különböző platformok, egyedi célcsoportokkal és felhasználási esetekkel. A Google Ads a legjobb olyan márkák, termékek vagy szolgáltatások hirdetésére, amelyeket az emberek aktívan keresnek (pl. vízvezeték-szerelők), míg a Facebook Ads olyan termékek vagy szolgáltatások hirdetésére, amelyeket egy adott célcsoport nem feltétlenül keres aktívan, de valószínűleg érdekli őket (pl. új fejhallgató).
Facebook hirdetések vs. Google hirdetések áttekintése
Facebook hirdetések | Google hirdetések | |
Felhasználói szándék | Passzív, a hirdetések nézői aktívan vagy nem aktívan keresnek egy adott terméket, szolgáltatást vagy márkát; a közönséget az érdeklődési kör és a demográfiai információk alapján célozzák meg. | Aktív, a hirdetések nézői aktívan keresnek egy terméket, szolgáltatást vagy egy adott márkát, és valószínűleg készen állnak a vásárlásra. |
Célzási lehetőségek | Átfogó, felhasználói demográfiai adatok, érdekek, életesemények, elhelyezkedés és vásárlási szokások. | Viszonylag átfogó, a felhasználói demográfiai adatokra és nagyrészt a keresési szándékra támaszkodik. |
Hirdetés elhelyezési lehetőségek | Facebook (hírfolyam, jobb oldali oszlop, történet, Marketplace és In-stream videó), Messenger, Instagram (Feed és Stories), és kiterjesztett közönséghálózat. | Display hálózat és kereső hirdetés. |
Hirdetési típusok | Csak vizuális hirdetés. | Vizuális és szöveges, azaz kereső hirdetés is lehetséges. |
Használat egyszerűsége | Felhasználó barát. | Felhasználó barát. |
Mikor hirdessünk Facebookon?
A legjobb olyan vállalkozások számára, amelyek növelni szeretnék márkájuk, illetve az általuk értékesített termékek vagy szolgáltatások ismertségét – különösen olyan közönség körében, amely korábban még nem hallott róluk. A széles körű célcsoport-célzási lehetőségekkel a Facebook lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy kínálatukat szöveges, képi és meggyőző videohirdetéseken keresztül mutassák be a kívánt célközönségnek.
Mikor hirdessünk a Google felületein?
a legjobbak olyan vállalkozások számára, amelyek olyan termékkel vagy szolgáltatással rendelkeznek, amelyre a felhasználóknak szükségük van, és amelyet aktívan keresnek. Ezek a hirdetések elsősorban a vásárlási fázisban lévő felhasználókat célozzák meg, ezért az olyan hirdetési szövegek lesznek a legsikeresebbek, amelyek tömörek, egyértelműek, megkönnyítik a hívást vagy a látogatást, és kiemelik a márka termékének vagy szolgáltatásának egyértelmű előnyeit.